CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 14, 2009

"keBODOHan" Terlampau PRO-M!!!

Assalamualaikum....
Salam ASPIRASI untuk mahasiswa bersatu....
semalam rapat umum pertama telah berjalan seperti biasa.... cuma tahun ini tidak sehangat tahun2 yg lalu... aku pun kurang pasti mengapa, mungkin kerana sudah kekurangan calon yg berani untuk bertanding, mungkin kurang yakin kerana memikirkan perjuangan ASPIRASI yg tidak pernah surut sejak 5 tahun ASPIRASI menakluk bumi Minden ini..... aku melihat... perkara ini lebih kepada kekurangan calon yg mampu melawan calon2 ASPIRASI yg sudah menang tanpa bertanding........ tahniah buat mereka yg kini bergelar YB (yg Bekerja).... hehehehehe.....
sekurang2nya calon ASPIRASI mampu tersenyum puas semalam kerana tidak seorang pun calon ASPIRASI yg menangis kerana tidak yakin dengan perjuangan yg mereka perjuangkan!!! hahahaha..... tp kesian juga tengok budak MENTAH itu semalam.... mungkin ini menjadi bahan untuk mereka perjuangkan... kesian2....
rapat umum seperti biasa menyaksilkan pihak lawan mula memperkecil2kan n mempersenda MPP ASPIRASI..... pada mulanya penyokong ASPIRASI ok jer... tp bermula apabila MPP ASPIRASI dicerca... penyokong bertindak mem'provokasi' pihak lawan sehingga ada yg menangis ketakutan pula.... itulah, bila perjuangan dipermain2kan.... menangis sahaja yg mampu.... kesian sekali lagi....
kepada saudara adi syahid yg saya anggap 'BODOH terlampau' ini telah menyerlahkan sikap mentahnya apabila cuba bermain isu, menabur janji untuk mahasiswa boleh masuk senat.... wei bdk mentah.... saudara tidak tahu mungkin sudah berapa kali YDP MPP masuk senat apabila kita diumumkan uni APEX???? seingat saya... semasa sy dlm MPP dulu pun,,, kami ada Majlis Perundinngan Pelajar-pelajar Kebangsaan (MPPK) pada setiap sidang yang dipengerusikan sendiri oleh YAB TPM kita, malah turut bersama beberapa orang ahli kabinet, turun mendengar sendiri apa yg diperjuangkan oleh mahasiswa sakalian. ini dikira sebagai apa wahai saudara adi syahid?????? kamu xtahu kerana kamu bukan dari kalangan yg bekerja... kamu dari kalangan yg hanya tahu mencerca..... ada paham????? ha, semasa MPPK inilah, YDP semua universiti akan membentangkan kertas kerja. antara yg di perjuangkan semasa tahun 2007/2008.... iaitu semasa sy dlm MPP, ialah..... penurunan kadar PTPTN dari 4% ke 3%.... malah kini diturunkan lagi menjadi 1% sahaja..... perjuangan MPP ASPIRASI!!! memperjuangan elaun bulanan RM300 kepada OKU.... merundingkan diskaun 50% tiket penerbangan pelajar sabah n sarawak..... hasil perjuangan MPP ASPIRASI.... dalam kampus pula... cakap pasal bus stand... wahai PRO-M.... tahu kah kamu bahawa pihak universiti masih lagi men'subsidi' untuk menampung kos perbelanjaan sewa bas???? cukupkah duit tersebut nak buat bus stand jika kos sewa bas pun masih disubsidi oleh pihak universiti.... wahai adi syahid.... kamu tanyalah semua universiti di Malaysia.... berapa tambang bas mereke???? kamu tahu???? USM antara universiti yg pelajarnya perlu membayar tambang bas yg paling murah????? mesti kamu xtahu!!!! sebab kamu hanya tahu mencari salah org lain.... kamu xtahu sejauh mana perjuangan MPP ASPIRASI.... kamu hanya tahu perjuangan PRO-M sahaja.... tahun lepas... ada 5 kerusi dimenangi oleh PRO-M.... tp apakah sumbangan mereka ini??????? datang meeting pun tidak... inikan pula mahu perjuangan apa yg dijanji kepada pengundi... masyarakat kampus.... kamu ckp soal Islam.... tidakkah kamu tahu apa hukumnya jika 5 org PRO-M ini tidak menunaikan janji semasa meraih undi???? tahu ckp pasal Islam sahaja kamu wahai PRO-M.... sedih saya tau....
untuk malam ini.... kita tengok masihkan PRO-M menunjukkan 'keBODOHan' terlampau mereka ini..... hehehehe..... maaf yer kalau terkasar bahasa......

5 comments:

bazLa' said...

'we will not go down'... song for Gaza by Michael Heart, download free @ his site.. our spirit will NEVER die!

bazLa' said...
This comment has been removed by a blog administrator.
nailah87 said...

Assalamu'alaikum..

Wahai kakakku.. letakkan iman di hadapanmu dan jgn letak nafsu dihadapan..

Moga tidak lari dari landasan Islam yang sebenar..Moga dibuka hati untuk terus bekerja sebagai khalifah Allah dan hamba Allah..ingat asal usul kita, wahai kakak ku..

"akhlak baik umpama bunga kembang berseri indah mewangi menghiasi diri"

apa2 pun, tahniah buat akak kerana telah bekerja keras utk menjayakan kejayaan tersebut..Moga dinilai sebagai amalan soleh, insyaallah

wan fara said...

kak ainn nice entryy siyesss!!

nailah, bce btul2 k?
dah nmpk sgtt kmpulan pro -M ni kurang mmbaca. jgn taksub sgt
lagi satu kalau nak anta calon pn anta laa yg kuat sket
ni bru kena provok sket da lemah
um takpela nsb bek adi menang wlupun kddukan calon umum no 6.
kira ok la tuh kott level org kurg mbaca ni...

rosniza said...

suddenly I remember this post; why you delete my comment? curious... i just want to say, sebenarnya Yahudi zionis memang pandang kita semua bodoh; maka tak perlu kita kata kawan seagama kita bodoh...bukankah kita nak majukan universiti;sama2 saling membaiki... kat dalam U kita ni pun ada zionis juga; cuba tanya dia tentang kita? kalau akak betul2 nak jumpa zionis dalam U kita ni boleh contact saya...saya kenal seorang je...tapi mesti ramai kan? hahaha...saya harapkan kedamaian yang realistik

salam...shalom...