CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, October 18, 2008

KECOH lagi.....

Assalamualaikum.... salam ASPIRASI untuk mahasiswa bersatu....
panas... bahang PRK semakin terasa.... terbaru, berita sekumpulan pelajar telah membuat kecoh di sebuah universiti di Lembah Kelang... aku sedih membaca berita tersebut(Utusan Malaysia)kerana pada pendapat aku, kumpulan pelajar ini telah mengganggu gugat ketenteraman di kampus sehingga melibatkan penglibatan pihak polis untuk meleraikan perhimpunan mereka yang khabarnya menuntut PRK dijlnkan lebih awal(menurut Utusan Malaysia).
aku bertabah sedih apabila mereka ini tanpa berfikir panjang, memberi gambaran yanng tidak baik kepada mahasiswa mahasiswi kampus yang lain bahawa mahasiswa kini mampu memeberi impak kepada tercetusnya kekalutan dan ketidak tenteraman dlm kampus. 'mereka' ini juga memberi gambaran awal kepada masyarakat kampus yang lain bahawa golongan mereka tidak boleh menjadi pemimpin yang baik dalam kampus apabila bertindak sedemikian... aku yakin dan percaya mahasiswa kini mampu menilai dengan jelas akan hal ini....
wah, aku sudah lewat untuk ke sesuatu tempat.... nnti aku sambung lagi... kehkehkeh...
p/s sekadar pendapat sahaja... yang mungkin boleh menjana kepada pendapat baru dlm pemikiran rakan2 sakalian...
ASPIRASI mekar di bumi Minden....
-NACA-

0 comments: